سیاست

غرب به دنبال مشروعیت زدایی از ایران در کنفرانس مونیخ بود

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کنفرانس مونیخ گفت: می خواستند با شرکت دادن مخالفان ایران، به خیال خود از جمهوری اسلامی مشروعیت زدایی کرده و در جهت حمایت از گروه مخالف ایران و مشروعیت بخشیدن به اقدامات آن‌ها، به اجماع بین‌المللی برسند.

به گزارش خبیر کرج محمد پورقربان استاد دانشگاه آزاد اسلامی، در مورد هدف کنفرانس مونیخ از دعوت از منافقین و ضدانقلاب به‌جای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در مورد کنفرانس امنیتی مونیخ باید به این نکته اشاره‌ کنیم که پشتیبان و حمایت کننده مالی این کنفرانس، بیشتر شرکت‌های تسلیحاتی و تولیدکنندگان تسلیحات نظامی هستند؛ بنابراین بیشتر رویکرد آن‌ها، ایجاد جنگ و منازعه است، چراکه آن‌ها از این طریق به سود می‌رسند.

وی افزود: چون این کنفرانس به‌عنوان یک ویترین در عرصه بین‌المللی مطرح است، لذا آن‌ها به دنبال آن هستند که تا حد امکان، جمهوری اسلامی ایران و روسیه را از این ویترین دور نگهدارند.

کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند هرکجا اجلاسی به این شکل برگزار می‌شود از حضور مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران ممانعت کنند و در عوض با شرکت دادن مخالفان جمهوری اسلامی ایران، به خیال خود از نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت زدایی کرده و در جهت حمایت از گروه مخالف ایران و مشروعیت بخشیدن به اقدامات آن‌ها، به اجماع بین‌المللی برسند.

پورقربان افزود: آن‌ها با این اقدامات درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد فرمودند راهکار و توصیه به سیاسیون در این امر، تقویت مبانی انقلاب، اصول و آرمان‌هایی است که از ابتدای انقلاب مدنظر بوده است و امروز هم تأکید می‌شود.

وی اظهار کرد: تا وقتی‌که متوجه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شگفتی که در این عرصه رخ داد باشند و تا روزی که مردم پشت نظام و انقلاب هستند، این نظام از مشروعیت برخوردار است و مقبولیت بالایی دارد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مشروعیت را با اقداماتی که در حوزه اقتصادی و رفاهی برای مردم انجام می‌دهیم باید به مقبولیت در عرصه داخلی تبدیل کنیم تا پشتوانه قوی‌تری برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی فراهم شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا