سیاست

شکوه اتحاد ملی؛ نقطه پایان و نقطه آغاز

دیروز 22 بهمن متفاوتی بود و انقلاب واقعی پس از چهل و چهار سال یکبار دیگر عظمت و شکوه خود را به نمایش گذاشت و همچون طوفانی، آتش فتنه اخیر را با خاکسترش، نابود کرد.

خبیر کرج – حتمأ شنیده اید که عوامل اصلی دخیل در حدوث و ایجاد پدیده ای، در بقا و تداوم آن نیز نقش دارند و حتمأ می دانید در پدیده ‌ای به عظمت انقلاب، عوامل متعددی نقش آفرین بوده‌اند.

یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب، وحدت و انسجام مردم در حمایت از امام خمینی(ره) و مقابله با رژیم پهلوی بود لذا همانطور که وحدت مردم در ایجاد و پیروزی انقلاب اثربخش بوده، در تداوم آن نیز اثرگذار است و مجموع آنچه در چهل و چهار سال گذشته رخ نموده است این حقیقت را به وضوح نمایان ساخته.

همین واقعیت است که دشمنان ایران عزیز را مصمم کرده تا تمام تلاش خود را برای ایجاد خلل در صفوف مردم بکار بگیرند.

این راهبرد دشمن که با انواع روش ها از قبیل دروغ پردازی و شایعه پراکنی، ناامید کردن، ایجاد بی اعتمادی و ایجاد دوقطبی ‌های کاذب، دنبال می شود با این هدف است که مردم را خسته و از ادامه راه پرفراز و نشیب اما افتخار ‌آفرین طی شده پشیمان سازند.

بدیهی است در نقطه مقابل این راهبرد دشمن، آنچه نه فقط دلسوزان انقلاب اسلامی بلکه علاقمندان به ایران خصوصا ایران قوی باید مورد توجه و تأکید قرار بدهند “اتحاد ملی ” است.

همواره گفته شده است وحدت یا اتحاد بمعنی یکی بودن در همه موارد نیست چراکه چنین چیزی نه شدنی است و نه مطلوب!

واقعیت جامعه ما، تنوع سلایق و تکثر نگاه ها، خرده فرهنگ ‌ها، ادیان و اقوام است لذا وقتی در عین پذیرش یا حتی احترام به این تنوع و تکثر، از اتحاد ملی صحبت می کنیم، منظورمان اتحاد روی اصول و مبانی مهمتری است که می توان از آنها به “منافع ملی ” یاد کرد؛ منافعی که تأکید و پاسداری از آنها، “امنیت ملی ” را ارتقاء می‌بخشد.

با محوریت منافع ملی، مهم نیست فارس هستی یا کرد یا بلوچ، شیعه هستی یا اهل سنت، زن هستی یا مرد، اصولگرایی یا اصلاح طلب، اگر فقط ایرانی باشی و غیرت و عرق ملی واقعی داشته باشی، کفایت میکند؛ البته به شرطی که قدرت تشخیص منافع ملی را داشته باشیم!

بیست و دوم بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دیروز چهل و چهارمین سالروز آنرا با شکوه و بیاد ماندنی،جشن گرفتیم،زیباترین جلوه این اتحاد است.

دیروز اما بیست و دوم بهمن متفاوتی بود چرا که بیش از صدروز دشمنان این آب و خاک و مردم هوشیارش، در اختلاف افکنی و ایجاد تقابل و شکاف هرچه داشتند به میدان آورده بودند.

هرچند هفته ها از آشوب می گذرد لیکن دیروز را می توان همچون ۹دی ۸۸، «نقطه پایان» این فتنه انگیزی و آشوب آفرینی‌ها قلمداد کرد.

دست‌های پلیدی با سوءاستفاده از برخی زخم‌ها، فتنه ای را روشن کردند و نامش را انقلاب گذاشتند! اما انقلاب واقعی پس از چهل و چهار سال یکبار دیگر عظمت و شکوه خود را به نمایش گذاشت و همچون طوفانی، آن آتش را با خاکسترش، نابود کرد.

از سوی دیگر، نمایش باشکوه اتحاد ملی دیروز، «نقطه آغاز» هم بود!

ساختن و پیشرفت کشور هیچگاه متوقف نشده بود اما دوباره باید آنرا شتاب داد.

خدمت به مردم و کاهش مشکلات معیشتی نیز باید بطور مضاعف و با تدابیر موثرتر،سرعت بگیرد.

همدلی و همبستگی ملی،دوباره باید مورد اهتمام همه واقع شود و لازم است از هرآنچه موجب افتراق و شکاف نامعقول و غیرموجه می شود پرهیز گردد.

و سخن آخر اینکه،همه باید برای تحولی بزرگ آماده شویم؛ تحولی که بتواند گام دوم انقلاب اسلامی را بلندتر و محکمتر به ثمر بنشاند و پیشرفتی دانش محور،توام با عدالت و اخلاق به همراه اقتصاد قوی را محقق سازد و استقلال و آزادی را با عزت ملی قرین گرداند و سبک زندگی اسلامی و ایرانی را تقویت نماید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا