سیاست

کار اصلی دولت های اسلامی قطع شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی است

فرمانده کل قوا صبح امروز با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازدید کردند.

به گزارش خبیر کرج حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا صبح امروز (یکشنبه) با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، به مدت یک ساعت و نیم از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دائمی این نیرو بازدید کردند.

در این نمایشگاه که شامل بخش‌های موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی بود، دستاوردهای جدید و به‌روز شده دانشمندان و متخصصان جوان نیروی هوافضای سپاه پاسداران تحت عنوان «از ایده تا محصولِ تمام ایرانی» به نمایش گذاشته شده بود.

همزمان با حضور رهبر انقلاب اسلامی در این نمایشگاه، از موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقاء یافته «۹ دی» و هم‌چنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمایی شد.

آخرین اقدامات و پیشرفت‌ها در حوزه موشک ماهواره‌بر و ارسال ماهواره به فضا بخش دیگری از این نمایشگاه بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، بازدید از این نمایشگاه را شیرین و مطلوب خواندند و مهم‌ترین ویژگی آن را نیازسنجی صحیح و تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازها برشمردند.

ایشان رسیدن به چنین دستاوردهای علمی را ناشی از انگیزه متکی بر عزم و ایمان دانستند و تاکید کردند: هرجا جوان‌های ما با عزم و ایمان وارد شدند، توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند و در این نمایشگاه هم نشانه‌های عزم و ایمان کاملاً مشهود بود.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه هوافضای سپاه را، ابتکار و نوآوری برشمردند و خاطرنشان کردند: البته نباید به سطح کنونی موفقیت‌ها راضی بود زیرا بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در دنیا به صورت مستمر در حال حرکت و پیشرفت هستند و ما باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حرکت و پیشرفت در مجموعه‌های نیروهای مسلح را سریع و مطلوب خواندند و با تاکید بر لزوم کاهش پیدا نکردن شتاب حرکت، افزودند: ما در برخی بخش‌های کشور وضعمان خیلی خوب است اما در برخی بخش‌ها وضعمان خوب نیست و کمبود و نقص وجود دارد که در این بخش‌ها نیز باید با تشخیص صحیح نیازها، به سمت برطرف کردن نقطه‌ی نیاز حرکت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات فلسطین و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتند: قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رژیم صهیونیستی را مظهر تبعیض نژادی خواندند و گفتند: صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب می‌آورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رسانده‌اند.

ایشان تاکید کردند: هنگامی که رئیس جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس، با آن همه ادعا از چنین رژیم نژادپرستی حمایت و به آن کمک می‌کنند، به معنای طرفداری این آقایان از تبعیض نژادی به‌عنوان نفرت‌انگیزترین مسائل دنیا است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مردم اروپا و آمریکا نیز باید تکلیف خود را با این وضعیت روشن کنند و نشان دهند که طرفدار تبعیض نژادی نیستند.

نکته دیگری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره قضایای غزه به آن اشاره کردند، موضوع ناکامی نظامی و عملیاتی رژیم صهیونیستی بود.

ایشان گفتند: رژیم صهیونیستی به رغم بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنها است اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با بکارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها و زنان و کودکان در غزه را نشانه عصبی بودن شدید سران رژیم صهیونیستی از شکست خود دانستند و افزودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه، یک واقعیت است و پیشروی و ورود به داخل بیمارستانها و یا خانه‌های مردم، پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید براینکه ابعاد این نتوانستن فراتر از رژیم صهیونیستی است، گفتند: این نتوانستن به معنای نتوانستنِ آمریکا و کشورهای غربی نیز است و اکنون همه دنیا با این حقیقت مواجه شده است که یک رژیم ِ دارای امکانات و تجهیزات مفصل و پیشرفته نظامی نتوانسته است بر طرف مقابل خود که هیچ یک از این امکانات را ندارد، غلبه کند.

ایشان همچنین درباره وظایف و عملکرد دولت‌های مسلمان نیز افزودند: برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت‌های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ملتها باید با ادامه تجمعات و تظاهرات خود، نگذارند مظلومیت ملت فلسطین فراموش شود.

ایشان در پایان تاکید کردند: ما به وعده الهی یقین داریم و به آینده نیز امیدواریم و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا