سیاست

حضور هدفمند مردم در انتخابات کاری بزرگ و ستودنی بود/ مسئولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند

در خصوص انتخابات باید بگویم که از حضور مجاهدانه و هدفمند شما مردم در انتخابات تشکر می کنم. شما خوبان چه جهاد بزرگی را صورت دادید و در انتخابات شرکت کردید و با امام و شهدا بیعت کردید و بار دیگر رای عالی به جمهوری اسلامی دادید؛ این کار کمی نبود و کاری بزرگ و ستودنی بود، که انجام دادید.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: ماه رمضان را مثل ماه‌های دیگر نبینید. خداوند حساب ویژه‌ای برای ماه رمضان باز کرده است.

وی افزود: روزی که روزه هستید با روزی که روزه نیستید باید متفاوت باشد، لذا همیشه باید مراقب زبان، چشم و گوش بود اما در ماه رمضان بیشتر باید این را رعایت کرد، چون دعوتنامه این مهمانی را ذات مقدس ربوبی صادر کرده است.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: پیامبر فرمود، ماه شعبان ماه من است اما ماه رمضان ماه خداست. ماه رمضان برترین ماه‌ها و آقای ماه‌ها و سال نو اولیاءاللّه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در خطبه دوم در مورد انتخابات هفته گذشته، تعجیل و تکریم از آیت الله امامی کاشانی، احسان نیکوکاری و سیل سیستان و بلوچستان، روز بزرگداشت شهدا، مسئله غزه و انفجار در نماز جمعه تهران در ۲۴ اسفند سال ۶۴ صحبت خواهم کرد.

وی افزود: در خصوص انتخابات باید بگویم که از حضور مجاهدانه و هدفمند شما مردم در انتخابات تشکر می کنم. شما خوبان چه جهاد بزرگی را صورت دادید و در انتخابات شرکت کردید و با امام و شهدا بیعت کردید و بار دیگر رای عالی به جمهوری اسلامی دادید؛ این کار کمی نبود و کاری بزرگ و ستودنی بود، که انجام دادید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: همچنین از عزیزانی که در انتخابات در جبهه انتخابات جداً زحمت کشیدند، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، ناظران انتخابات در سراسر کشور و همچنین مسوولان امنیتی و نیروی انتظامی که نگذاشتند ذره‌ای در این عرصه مشکل پیدا شود، تشکر می‌کنم؛ همچنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی که انصافاً در هفته انتخابات سنگ تمام گذاشت نیز باید صمیمانه تشکر کرد.

خاتمی با اشاره به چهار راهبرد انتخاباتی رهبری انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد را در رابطه با انتخابات در ابتدای امسال اعلام کردند. یکی امنیت انتخابات بود که خدا را شکر می‌کنم انتخابات در فضای امن برگزار شد و هیچ مشکلی در این عرصه نداشتیم. دوم سلامت انتخابات بود که به حمدالله در اکثر موارد انتخابات با سلامت کامل برگزار شد. البته تخلفاتی گزارش شده است که شورای نگهبان به یاری خداوند با این تخلفات، عادلانه و قاطعانه رسیدگی خواهد کرد و حق را به حقدار می‌رساند.

وی ادامه داد: سوم اینکه همان طور که آقا فرمودند انتخابات رقابتی باشد، انتخابات کاملاً رقابتی بود و در همه حوزه‌ها همه سلایق حضور داشتند و این حرف پشت صحنه‌ای نیست بلکه چیزی است که مردم عزیز ما آنرا مشاهده کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه، گفت: موضوع چهارم مشارکت ۴۱ درصدی مردم در انتخابات به عنوان مشارکتی قابل قبول بود که این خود به چهار دلیل قابل قبول است، زیرا آنها که با نظام خوب نیستند بر سر این ۴۱ درصد خیلی به نظام سرکوفت می‌زنند که نادرست است.

آیت الله خاتمی با تشریح این دایل اظهار کرد: دلیل اول آنکه در این چند ماهه منتهی به انتخابات رسانه‌های بیگانه با بمباران تبلیغاتی تلاش کردند و در فضای مجازی با التماس و دروغ گویی سعی کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، لذا با این حجم بمباران تبلیغاتی این آمار قابل قبول است.

وی‌ادامه داد: دلیل دوم دشمنان القا می‌کردند که حضور حداکثر مردم ۱۰، ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد است. همه شما اهل خبر هستید و می‌دانید که دشمنان چه‌ها گفتند اما به کوری شما مردم، با رای ۴۱ درصدی آمدید و مشت محکم به دهانشان زدید.

وی ادامه داد: دلیل سوم این است که با این حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی در حالیکه مردم در متن گرانی‌ها حضور دارند، این نرخ مشارکت رقم خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گرانی‌های داخل کشور، اذعان کرد: گرانی‌های فزاینده مجال نمی‌دهد. صبح یک قیمت و شب قیمتی دیگر است اما چون این مردم نظام و انقلابشان را دوست دارند و دوست نداشتند نظام، دشمن شاد شود ۴۱ درصد آمدند و در این شرایط این جهادی ستودنی است.

وی ادامه داد: برای حضور در انتخابات هیچ اجباری و جریمه‌ای وجود نداشت، اما برخی‌ها انتخابات ما را با فلان کشورها مقایسه می‌کنند در حالیکه در آنجا رای دادن اجباری است و اگر پای صندوق انتخابات نروند، از برخی امتیازات محروم می‌کنند، لذا انتخابات آزاد ما را قیاس کردند با جاهایی که دارای اجبار است مقایسه کردن، قیاسی غلط است و این قیاس مناسب انسان های فرهیخته نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: بنابراین آن چهار راهبرد مقام معظم رهبری انجام شد. ضمن آنکه این انتخابات یک برنده و یک شکست خورده و بازنده حقیقی داشت. برنده واقعی شما ملت بودید، چه آنهایی که شما از آن هواداری کردید و رأی آورده‌اند و چه آنان‌که رأی نیاوردند، هر دو پیروز هستند چون حضور عزیزی که رأی نیاورده، باعث گرمی انتخابات شده است.

ضمن آنکه این انتخابات یک بازنده واقعی هم داشت که در حقیقت دشمنان شما ملت بوده است؛ آنها که امیدها داشتند که انتخابات در فضایی سرد و بی‌رمق تشکیل شود اما به فضل خدا در فضای گرم انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: البته اگر این همه شیطنت‌ها نبود نرخ حضور مردم چه بسا بیشتر می‌شد. این میدان میدان جنگ و میدان جهاد بود و در این میدان جهاد این آره جدید درصدی قابل تقدیر و تشکر است. نکته چهارم این است که به اصطلاح حضور مردم یک پیام هم به مسئولین داد و این پیام این است که ببینید ما آمدیم و تحت تأثیر بوق‌های دشمن قرار نگرفتیم ولی ما هم حق پیدا می‌کنیم و حق ما این است که جلوی این گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرید.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: این مردم وفادارند و وفاداری‌شان را نشان دادند و باید نظارت بر قیمت‌ها صورت گیرد. اینگونه نمی‌شود هرکس کالایی را به هر قیمتی که خواست بفروشد لذا حداقل به قیمتی که خودتان اعلام می‌کنید، پایبند باشید. این حق مردم حق قانون است و ما این حق را تأیید می‌کنیم.

خطیب موقت تهران بیان کرد: نکته دیگر نگاه معرفتی به آنهایی است که چه در خبرگان و چه آنها که در مجلس شورای اسلامی رأی آوردند و آن این است که این از فضل پروردگار است.

البته بنده متوجه نشدم و تا آخر عمر هم متوجه نمی‌شوم آن کسی که برای انتخابات ده‌ها میلیاردها تومان خرج کرده است این پول‌ها را از کجا آورده است؟ در چهار سال مجلس هم این پول‌های میلیاردی به دست نمی‌آید لذا امیدوارم مجلسی‌های ما برای خدمت به مردم توجه کنند و نیز نصیحت مقام معظم رهبری را بشنوند تا در مجلس جدید نشاط جدیدی برقرار شود و از دعوا اختلاف و جار و جنجال و تنش پرهیز کنند تا این جشن را تلخ نکنند بنابر این مقام معظم رهبری این نصیحت را داشتند و امیدواریم که شنیده شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا