سیاست

درباره بازجویی از مدیرعامل «تیک‌تاک»

عضو هیآت علمی دانشگاه تربیت مدرس در یادداشتی نوشت: به نظرم تهیه مستند جلسه استیضاح کنگره آمریکا از مدیرعامل تیک تاک و مشاهده آن یک ضرورت کلی برای هر افسر یا فرمانده میدانی جنگ نرم و یا استادان جنگ های شناختی و ترکیبی است

خبیر کرج – مجتبی زارعی: واقعی ترین جلسه بازجویی که از بازجویان یک نهاد سیاستگذار در شبکه ۴ رسانه ملی دیدم ! ( آیا سیاستگذاران و تنظیم گران ایرانی درحکمروایی ملی با تماشای این بازجویی از خواب بیدار خواهند شد؟!).

شبکه ۴ رسانه ملی ساعت ۱۹ روز یکشنبه سیزدهم فروردین در اقدامی تحسین برانگیز جلسه استیضاح ( بخوانید بازجویی) کنگره ی آمریکا از مدیرعامل تیک تاک را پخش کرد این بازجویی مستند یکی از قوی ترین جلسات و برخوردار از واقعی ترین متونی بود که بنده در دهه اخیر پیرامون فناوری ارتباطات و اطلاعات در نسبت  امنیت ملی ، امنیت فرهنگی _ اخلاقی با  مناسبات ایدئولوژیک دیدم.

اینک ضمن احترام به خطاب شوندگان زیر و پوزش از همه این عزیزان ، باتوجه به اهمیت این بازجویی ، بسته سیاستی زیر را درباره این جلسه  تاریخی و عبرت آمیز  پیشنهاد می کنم:

یکم: شورایعالی انقلاب فرهنگی ، شورایعالی امنیت ملی و شورایعالی مجازی می توانند با تعطیلی دستورکارهای جاری و با عرض معذرت شاید کم اثر خود به استماع چارچوب و پرسش های بازجویی فنی و ایدئولوژیک اعضای کنگره از مدیر عامل تیک تاک با هدف بازنگری در رفتار خود در امر مهم سیاستگذاری های ذیربط بپردازند.

دوم: شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی کشور می توانند کیفیت دانش فنی کشور را در باره چگونگی تولید داده ها و ذخیره های اطلاعاتی کاربران حقوقی و حقیقی بخصوص با توجه به شبکه های پیام رسان خارجی مورد ارزیابی جدی و آینده پژوهانه  قرار دهند.

سوم: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  می تواند با حضور ذینفعان حقوقی و مدنی و سازمان پدافند غیرعامل و با هدف نجات کشور از بی قانونی در فضای مجازی متناسب باشئون فرهنگی و  تمدنی ایران ضمن پخش جلسه بازجویی در قالب کارگاه آموزشی برای همه نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان  محافظه کارو یا سازشکار برای همیشه  به کاستی ها و بی انضباطی های تقنینی پایان دهد.

چهارم: افسران و فرماندهان جنگ نرم و استادان جهاد تبیین و مفسران جنگ های ترکیبی شاید  بدون تماشای جلسه  بازجوییِ ایدئولوژیکِ  سران لیبرال دموکراسی در کنگره از آثار فناوری اطلاعاتی چین کمونیست و نیز بدون مشاهده  رفتارهای خشن  لیبرال های بنیادگرای کنگره در جلسه بازجویی ازتیک تاک، گویی در کار جهادی شان در تبیین نقص و کاستی وجود خواهد داشت؛ به نظر این بنده کمترین  تهیه این مستند تلویزیونی و  مشاهده آن یک ضرورت کلی برای هر افسر یا فرمانده میدانی جنگ نرم و یا استادان جنگ های شناختی و ترکیبی است.

پنجم: رسانه ملی می تواند  اقدام تحسین بر انگیز خود را با بازپخش جلسه بازجویی کنگره از مدیرعامل تیک تاک در تمامی شبکه های  رادیویی و تلویزیونی  با اعلام های قبلی زمان بازپخش آن کامل کند.

ششم: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ارشاد، بسیج رسانه و مسجد،  نهضت استادی و دانشجویی بسیج و حوزه سیاسی و اجتماعی و امنیتی وزارت کشور و… می توانند با  تکثیر و تبیین جلسه بازجویی فنی _ ایدئولوژیک کنگره ی آمریکا از تیک تاک و ارسال آن به تمامی  احزاب  و رجال وطن خواه، ضرورت تعمق در هویت ملی،  حفظ منافع ملی و امنیت اخلاقی ، امنیت خانوادگی  و حراست از تولید داده‌های ایرانیان در فضای مجازی را به محور گفت و گو های  ملی تبدیل کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا