سیاست

به دشمن می‌گوییم با همین جوانانی که فریب شما را خورده‌اند به سراغ شما خواهیم آمد

جامعه ورزشی ما جامعه سالمی است و آن‌ها با شرف هستند و این را در صحنه‌های مختلف دیده ایم و تعصب و غیرت آن‌ها را برای پیروز شدن بر دشمنان دیده ایم.

به گزارش خبیر کرج سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مهر) در دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در این لحظه های نورانی و در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) مظهر رحمت واسعه الهی آن بشیر نظیر، آن سراج منیر، آن رحمة‌اللعالمین، آن فلسفه خلقت آسمان‌ها و زمین که برای مومنان و سعادت آن‌ها حریص بود و رئوف و رحیم.

امروز توفیق حضور و میهمانی در فضای بیش از ۵ هزار شهید جامعه پرافتخار ورزش کشور پیدا کردم.

وی افزود: ۵ هزار ستاره درخشان و بدون غروب که بر آسمان افتخارات این میهن بزرگ و به خصوص عرصه ورزش کشورمان تابناک و درخشان هستند. خوشحال هستم که در جمع صمیمی خانواده های معزز و صبور و نجیب شهیدان والامقام هستم؛ آن عزیزانی که آرزوهای خود را برای عزت، امنیت، اقتدار و منزلت این کشور بزرگ قربانی کردند.

فرمانده کل سپاه گفت: یک تفاوت بین خانواده عزیز شهیدان و شهیدانشان وجود دارد که یک تفاضل و یک ارزش کم نظیر است آن اینکه شهید در شهادت و آرزوی خود می‌رسد و به ملاقات خدا به جاودانگی. اما، خانواده شهید همه آرزوی خود را فدا می‌کند و این سخت تر و هنر بزرگتری است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: شهیدان ما زیباترین و هنرمندانه‌ترین نقش ایمان را در عرصه‌های سخت به نمایش گذاشته‌اند. آن‌ها یاد داده‌اند نباید از شوکت و جبروت قدرت‌های شیطانی به ظاهر مهیب ترسید. برای انسان‌های باایمانی که به کبریایی خدا ایمان دارند، قدرت‌های شیطانی، به حساب نمی‌آیند. بی‌اعتنایی شهیدان به قدرت شیاطین را در میدان‌های سخت جنگ دیده‌ایم؛ از هنگامی که مردان دریادل ما از امواج دریا در عملیاتِ فتح اسکله الامیه نمی‌ترسیدند و کیلومترها با سلاح شنا کردند تا آن اسکله نفتی را از لوث متجاوزین پاک کنند، با هم در میان امواج نذر کردند اگر راه را پیدا کنند، حقوق‌شان را به فقرا ببخشند تا بتوانند صفحه‌ای جاودانه بر مجموعه افتخارات دوران دفاع بیافزایند.

وی افزود: کسانی که از میادین مین، سیم‌های خاردار، باران آتش‌ها و توپ‌خانه‌ها نترسیدند و قلب‌شان نلرزید. ورزشکاران ما از همین جنس بوده‌اند، آن‌ها با زیباترین رفتارهای سرشار از روح غیرت، فتوت و جوانمردی به سوی جبهه‌ها رفتند. در جست‌وجوی این هستند که پرچم و سرود مقدس کشورمان را برافراشته و طنین‌انداز کنند. دست‌های مردم هر گاه آن‌ها در میادین هستند، برای دعا به آسمان دراز شد تا ورزشکاران، شکوه ملت را به نمایش بگذارند. وقتی پیروز می‌شوند، خدا را سجده کرده و دچار غرور نمی‌شوند و پیروزی را از آنِ خدا و دعای مردم می‌دانند که این شرف ورزشکاری‌ است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ورزشکاران میدان جنگ از این همه رویا دست کشیدند و مدال را با پلاک بر گردن آویختند. این یعنی اوج شرف و جوانمردی؛ اینان فتوت را از امیر مومنان (ع) آموخته‌اند. این منش قهرمانان ما است چه آنان که شهید شدند، مثل شهید ابراهیم هادی یا پهلوان جاودانه غلامرضا تختی که تمام وجودش عشق به وطن، میهن و ملت بود. در جامعه ورزشی ما از این جوانان با پیشکسوتانی اصیل، متدین و انقلابی و پر ستاره بی‌شمارند.

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند جامعه ورزشی، سالم است و باشرف، خاطرنشان کرد: این را در صحنه‌های مختلف دیده‌ایم. عرصه‌های ورزشی سرشار از افتخارات است و قله‌ها توسط جوانان در سطح جهان در حال فتح است. بعد از انقلاب، بانوان در سطح جهان باوقار، باحجاب، عصمت و پاکی می‌درخشند، تا آنجا که دیگران از این زنان الگو می‌گیرند. در عین حفظ حیا، عفت و نجابت، قهرمانانه جنگیده و افتخار می‌آفرینند. شاید بگوییم هیچ‌کس به اندازه ورزشکاران پرچم‌مان یا سرودمان را بالا نبرده باشد.

وی ادامه داد: هر گاه وزنه‌برداران وزنه می‌زنند، من ناخودآگاه بلند می‌شوم یا وقتی کشتی‌گیران با رقیب دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به بدنم فشار می‌آورم و نگاهم به ثانیه‌ها است. کشور این‌گونه‌پیش رفته است. عزیزان ما با غیرت در همه عرصه‌های ورزش می‌جنگند. از نام‌ها نمی‌ترسیم، تیراندازی، ووشو، دوومیدانی یا هر ورزش دیگری، کم کم نام‌ها را پشت سر می‌گذاریم و خودشان به نام تبدیل می‌شوند و ایران را اعتبار می‌دهند. مثل جوانان قدرتمند بسیج، سپاه و ارتش ما که ایستادند و عظمت و شکوه کشور را تثبیت کردند و جهان را از نزدیکی به مرز ایران فراری دادند.

سرلشکر سلامی گفت: امروز دشمن سناریویی را در پیش گرفته است و با اقدامات شیطانی از طریق رسانه‌ها در حالی که ما می‌بینیم از درون اتاق های فکر در واشنگتن و نیویورک و در پایتخت برخی کشورهای اروپایی و عوامل آن در ریاض برای برهم زدن این شکوه و برای تخریب دستاوردهای بزرگ کشور است. دشمن نمی‌تواند درخشش‌های ایران اسلامی را ببیند، دشمنان نمی‌تواند ایران عبور کننده از فراز تحریم‌ها را ببیند، دشمنان نمی‌توانند ایران سربلند و عزتمند و ایران فاتح قله‌های سخت ایران را ببینند. دشمنان ما نمی‌توانند این همه درخشش را ببینند، نمی‌توانند ایران بزرگ، ایران فاتح، ایران عبور کننده از فراز تحریم‌ها را ببینند. دشمنان می‌خواهند نبرد را به درون ذهن و قلب جوانان ما بکشند.

وی هشدار داد: عده قلیلی از جوانان کشور تحت تاثیر القائات دشمن قرار گرفتند و به این جوانان اندک می گوییم دشمن را بشناسید و مهره شطرنج سیاسی دشمن علیه کشور بزرگ ایران نشوید. شما نباید پیاده‌نظام ژنرال های سیاسی دشمنانمان بشویید. این دشمنان هرگز خیرخواه شما نیستند و آن‌ها را می‌شناسیم. این‌ها شیطانند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این همه افتخار، بزرگی، منزلت سیاسی، فنی و علمی، محصول ریخته‌شدن خون صدها جوان شهید بوده است، تاکید کرد: به صورت‌شان چنگ نزنید و مراقب باشید. شما که بسیجیان را شهید می‌کنید، این‌ها در دمای ۴۰ درجه زیر صفرِ غرب کشور برای نگهبانی حرمت نوامیس در شب منجمد می‌شوند یا با بولدوزرها به زمین پرتاب می‌شوند. هنوز تابوت‌های پیکر جوانان مدافع وطن را تشییع می‌کند. چرا در خیابان به آن‌ها حمله می‌کنید و افتخارتان مثل افتخار دشمن شده است؟ آیا می‌توانید به تاریخ پاسخ بدهید؟ چرا این‌گونه عمل می‌کنید؟

مگر این نظام جز استقلال، آزادی از اراده دشمنان، رفع محرومیت، پیشرفت، امنیت، رفاه و افتخار مردم کار دیگری می‌کند؟

وی ادامه داد: مگر مقابل دشمنان نایستاده، چرا بر این ایستادگی آسیب می‌زنید و حرف‌های حق را نمی‌شنوید؟ چرا در غوغای باطل هستید و به مقدسات قرآن، پرچم و مسجد توهین می‌کنید؟ آیا آمریکا چیزی غیر از این می‌خواهد؟ نباید در جاده واشنگتن – تهران تردد کنید.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: از ملت ایران سپاسگزارم و آرزوی ذبح شدنم شتاب‌دارتر شده است. این‌ ملت هرگز پژواک صدای بیگانه نشد و صف خود را از اغتشاش جدا ساخت و جلوی سناریوی خطرناک با حماسه‌ای بزرگ ایستاد.

وی ادامه داد: درود بر این مردم شجاع و بابصیرت. دشمن در وسط روز، خورشید را در آسمان تکذیب می‌کند. وقتی رهبر عزیز در رژه نیروهای مسلح حاضر شده، دشمن انکار می‌کند. برهنگی افتخار آن‌هاست. آیا این مسیر را می‌خواهید؟ جوانان‌تان را هر چند اندک نصیحت کرده و اجازه اغتشاش ندهید.

فرمانده کل سپاه خطاب به دشمنان تصریح کرد: ما به دشمنان بیرونی که می‌خواهند در داخل کشور آشوب به پا کنند، می‌گوییم با همین جوانانی که فریب شما را خورده‌اند به سراغ شما خواهیم آمد. این جوانان به دامان ملت برمی‌گردند، از شما اعراض می‌کنند، شما را به زودی می‌شناسند. ما با همین جوانان انتقام خواهیم گرفت، مراقب رفتارتان باشید.

وی ادامه داد: به آن‌ها که این سیستم های خبرپراکنی و دروغ پراکنی را برای آشوب در داخل کشورمان مدیریت می کنند، هشدار می دهیم که دست از این رفتارها بردارید. شما ما را قبلاً آزموده اید، مراقب باشید چرا که به سراغتان خواهیم آمد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا