سیاست

رژیم صهیونیستی باید از سازمان ملل متحد اخراج شود / ترجمان ۲۲ بهمن و دهه فجر «امید» است

انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران و مقاومت ملت ایران است.

خبیر کرج – حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور کشورمان در اجتماع شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران، طی سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران و مقاومت ملت ایران است.

رییسی گفت: ملت ایران توانست مشکلات را پشت سر بگذارد. ملت ما توطئه، فتنه، کودتا، تجزیه طلبی، جنگ تحمیلی، ترور‌ها و ناامنی‌ها را پشت سر گذاشت. مردم ما مشکلات را خوب شناختند و با مقاومت و ایستادگی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی ادامه داد: امروز با بیداری در منطقه و آنچه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی شاهدیم، انقلاب اسلامی ایران به پیش می‌رود و هیچ مانعی را پیش پای خود به رسمیت نمی‌شناسد. دشمن با جنگ‌ها مختلف نظامی، اقتصادی، روانی و رسانه‌ای و اخیراً هم جنگ ترکیبی را برای متوقف کردن ملت ایران به راه انداخت، اما ملت ایران از همه این عرصه‌ها پیروز به در آید و توانست دشمن را مایوس کند.

رییس جمهور تصریح کرد: آنچه ما و تمام ملت‌ها در دنیا شاهدش هستند آن است که بزرگداشت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن تنها بیان یک رخداد نیست، بلکه بیان یک تاریخ گذشته نیست بلکه گفتمانی است که امروز و آینده انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد.

پیام انقلاب اسلامی استقلال و مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است
رییس جمهور تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی، گفتمان برتر، تحول آفرین و اثربخش و پیام رهایی و استقلال و مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است. ملت ما عزت را به جای ذلت قرار دادند و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه به بیگانگان انتخاب کردند و در همه جای کشور فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دادند.

مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است
حجت الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: امروز مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است و وابسته به شرق و غرب نیست و خودش تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند. پیام نه شرقی و غربی همواره مورد توجه مردم است و هنوز هم اینگونه است و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیریم و خودمان دارای جایگاه و اقتدار هستیم.

آزادی در جمهوری اسلامی ایران تضمین شده است
وی ادامه داد: گذشت آن زمان که بیگانگان برای ما تصمیم می‌گرفتند. امروز در جمهوری اسلامی ایران آزادی فکر و اندیشه، قلم و بیان تضمین شده است. گذشت آن زمان که برای یک اعلامیه فردی را شکنجه می‌کردند. امروز فضای رسانه‌ای کشور، فضای روزنامه‌ها و فضای دیجیتال را ببینید که انتقادات گفته می‌شود و نوشته می‌شود. آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و این آزادی حقیقی است.

تمام نهاد‌های کشور برخاسته از رأی مردم است
رییسی گفت: برخلاف کسانی که مدعی جمهوریت هستند، در کشور ما رأی مردم محترم است و تمام نهاد‌های کشور برخاسته از رأی مردم است و هر سال انتخابات برگزار کرده‌ایم و برای تشکیل همه نهاد‌ها به آرای مردمی مراجعه می‌شود.

وی افزود: کسانی که مدعی دموکراسی هستند، به رأی مردم خود احترام نمی‌گذارند، اما جمهوری اسلامی ایران به رأی مردم متکی است؛ همان طور که امام راحل فرمودند میزان رأی ملت است. بدون حضور و مشارکت مردم امکان ندارد کاری در کشور انجام شود. هر جا مردم پشتیبان بودند، موفق بودیم. الان هم پیشرفت کشور در گرو حضور مردم است.

اجازه نداده و نخواهیم داد که یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار گیرد
رئیس جمهور متذکر شد: ۸ سال جنگ تحمیلی بود اما یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار نگرفت اما پیش از انقلاب با یک تشر آمریکایی، بخشی از کشور را هدیه می‌دادند. اجازه نداده و نخواهیم داد که یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان و کسانی که تجاوز به این آب و خاک را در سر می‌پرورانند، بازدارندگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملا به حاشیه رفته و دیگر کسی بر زبان جاری نمی‌کند که گزینه نظامی درباره ایران روی میز است و این به علت بنیه دفاعی ما و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است. زمانی که مردم در سراسر کشور فریاد دفاع از انقلاب اسلامی را می‌زنند، هیچکس جرات نمی‌کند به این آب و خاک تجاوز کند. در ۱۴۰۰ شهر و بخش و ۳۵ هزار روستا مردم به خیابان می‌آیند و دفاع از نظام مقدس اسلامی را فریاد می‌زنند که این باعث می‌شود که در عالم کسی جرات تجاوز به این آب و خاک را نداشته باشد.

در تولید علم در دنیا حرف اول را می زنیم
رییسی بیان کرد: پیشرفت‌های زیاد کشور به برکت خودباوری، خداباوری و مردم باوری را ببینید. پیشرفت‌های علمی، فناورانه، صنعتی و هسته‌ای و قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان را ببینید. در تولید علم در دنیا حرف اول را می زنیم و در دنیا هم رتبه ۱۵ را در عرصه علمی داریم. در عرصه‌های پزشکی و نانوفناوری از سرآمدان جهان شدیم. اما قبلاً برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مستشاران خارجی می‌ماندیم اما الان عزیزان ما خود توانمندی دارند و به روز هستند.

وی ادامه داد: به برکت آموزه‌های دینی و آنچه امام و رهبری به ما آموختند، مردم ما می‌خواهند آزاد و مستقل و مسلمان زندگی کنند. آنجا که مطابق با فرمایشات امام و رهبری عمل کردیم موفق شدیم و در جاهایی که اینگونه نبودیم، عقب ماندگی داریم. تاکید دولت بر آن است که کشور را در ریلی مدیریت کن که مطابق با فرامین مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام است.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است

رییس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است. آنچه امروز در غزه و فلسطین می‌گذرد، کافی است تا همه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند و جنایت بزرگ بشری و کودک کشی را ببینند. آب و دارو و نیازهای اولیه بر این مردم بسته شده و جنایت علیه بشریت است و مدافع این جنایتکاری‌ها، رژیم آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند.

باید زودتر بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود
وی گفت: باید زودتر بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود. همه عالم بدانند که رژیم صهیونیستی رفتنی است و مرگ این رژیم فرا رسیده است. غربی‌ها بسیار تلاش کردند که ما از دفاع از فلسطین دست برداریم با جنگ، تحریم و محاصره اقتصادی و بارها به ما پیام دادند که از دفاع از فلسطین دست بردارید اما حق با جمهوری اسلامی و مقتدای ما است که فلسطین مساله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود.

رییسی اظهار کرد: بسیار تلاش کردند که ما عزت و اقتدار و استقلال نداشته باشیم اما ملت ما این مسیر را طی کرد و امروز در ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که مردم ما بارها تاکید کرده‌اند که می‌توان با اتکا به مبانی انقلاب اسلامی و اصول حیات بخش قانون اساسی و سیاست‌های جمهوری اسلامی کشور را پیش برد و پیشرفت داشت و بر مبانی جمهوری اسلامی ایران پافشاری کرد. ما معتقدیم هم پافشاری بر مبانی شکوهمند انقلاب اسلامی و هم پیشرفت کشور باید در کنار هم باشد و هر دو محقق خواهد شد، چرا که عده‌ای معتقدند یا پافشاری بر مبانی انقلاب یا پیشرفت که این درست نیست.

باید گام‌هایی برای جبران عقب ماندگی‌ها برداریم
رییس جمهور گفت: باید گام‌هایی برای جبران عقب ماندگی‌ها برداریم. اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، شفاف سازی، چابک سازی و حذف ساختارهای فسادزا مسایلی است که دنبال می‌کنیم. بر سر پیمان خود هستیم و اجازه نمی‌دهیم در سازمان اداری کشور کوچک‌ترین فسادی رخنه کند.

آمار بیکاری کاهش چشمگیری داشته که مسبوق به سابقه نبوده است
وی ادامه داد: ما معتقدیم می‌توان با اقتصاد و توسعه درون زا و اتکا بر فرهنگ ما می‌توانیم، کار را پیش برد. امام، رهبری، شهید سلیمانی و بسیاری از بسیجیان به ما آموختند که ما می‌توانیم و قطعاً اینگونه خواهد بود و گام‌های مهمی را برخواهیم داشت. ۷ هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل به همت دولت به چرخه تولید بازگشته است. آمار بیکاری کاهش چشمگیری داشته که مسبوق به سابقه نبوده است. سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته است. شاهد افزایش بیمه و بیمه سلامت مردم هستیم.

دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است
رییسی گفت: رشد اقتصادی داشته‌ایم و معتقدیم دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است. رشد تولید و کاهش تورم در تولید داریم. جریان تورم هم کاهشی شده است. آینده را بسیار روشن می‌بینیم و معتقدیم آینده بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از اقدامات در حوزه زیرساختی انجام دادیم. برای رفع ناترازی برق گام برداشتیم و در آینده نزدیک به صادرکننده برق در منطقه تبدیل خواهیم شد.

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است
وی افزود: برای مقابله با تنش آبی اقدام کردیم و حل مشکل تنش آبی ۳۶۰۰ روستا حل شده است. شرکت‌های دانش بینان به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده است. اقداماتی انجام می‌دهیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. دانشگاه‌ها فعال شده و ارتباط شان با مراکز تولیدی فعال شده است و به خواست خداوند، قطار پیشرفت سرعت خواهد یافت و مشکلات حل می‌شود.

پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است
رییس جمهور تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما باورمان آن است که ظرفیت زیاد داریم و معتقدیم استقلال اقتصادی نیز مانند استقلال سیاسی در کشورمان شدنی است. نگاه دولت به مردم است و معتقد است که با مشارکت مردم مشکلات حل می‌شود. امید آفرینی خیلی مهم است. ایجاد امید در دل ملت ایران و همه دنیا مهم است. کار ملت ایران بوده است که الان فلسطین مساله اول بشریت و جهان شده است و باید همه روابط اقتصادی و معاملات با رژیم صهیونیستی قطع شود.

رییسی تاکید کرد: پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است چرا که بسیاری از قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی و میثاق‌ها را زیر پا گذاشته است.

وی ضمن تشکر از مردم برای برگزاری شکوهمند راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: امیدوارم دعای مردم عزیز مستجاب شود و رژیم صهیونیستی از بین برود و به زودی پیروزی فلسطین را جشن بگیریم و مشکلات کشورمان با نوکری و خدمت گزاری مردم حل شود. ممکن است عده‌ای آن را دیر بدانند، اما اینگونه نیست و به زودی مشکلات کشور حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا