سیاست

چین: آمریکا در صدد بازگرداندن جهان به «عصر جنگل» است/ آمریکا بزرگترین نابودکننده نظام بین‌المللی است

به گزارش خبیر کرج به نقل از رویترز، سخنگوی دفتر نمایندگی چین در سازمان ملل در تازه‎ترین اظهارات خود در رابطه با دولت آمریکا، این کشور را به «دروغ‌پردازی» و تلاش برای بازگرداندن جهان به «عصر جنگل» متهم کرد.

 وی در بیانیه‌ای گفت: برخی از سیاستمداران آمریکا به بیان اظهارات کذب و فریبکارانه عادت کردند. آنها از روی خباثت کشمکش و درگیری سیاسی ایجاد می‌کنند و همکاری چندجانبه را از بین می‎برند.

در ادامه بیانیه آمده است: آمریکا که خلاف جریان معاصر حرکت می‌کند، به  بزرگترین  نابودکننده نظام کنونی بین‌المللی تبدیل شده است و از هر روشی برای بازگرداندن جهان به عصر جنگل تلاش می‌کند.

مقامات آمریکایی اخیراً در اظهاراتی علیه کشور چین، این کشور و آژانس‌های سازمان ملل را مسئول «قتل میلیون‌ها نوزاد» برشمردند.

«بتسی دواس» وزیر آموزش آمریکا در نشست روز پنجشنبه مجمع عمومی سازمان ملل به‌مناسبت سالگرد برگزاری کنفرانس تاریخی زنان در سال 1995، این اتهامات را علیه چین و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل مطرح کرد که با واکنش «صندوق جمعیت سازمان ملل» مواجه شد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای، چین را به قرار دادن اویغور‌ها و دیگر اقلیت‌های این کشور در معرض سقط جنین اجباری و عقیم‌سازی تحمیلی متهم کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا