استان

انتقاد سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از عملکرد بنیاد مسکن: روستاییان باید مورد حمایت قرار گیرند

علی حدادی ظهر امروز در جمع کشاورزان با بیان اینکه “مشکل امروز کشاورزان و باغداران این است که به موقع حمایت نمی‌شوند” اظهارداشت: اگر باغدار از سوی جهادکشاورزی حمایت نشود دچار آسیب‌های مختلفی خواهند شد.
 
به گزارش خبیر کرج وی با بیان اینکه “مشکلات ‌تقصیر کشاورزان نیست” افزود: این موضوع به دلیل عدم حمایت‌هایی است که باید انجام شود.

نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “امروز ادعا می‌کنیم که کاشت گندم خوب بوده است اما وظیفه دولت خرید تضمینی است” بیان کرد: یکی از مباحثی را که در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم این است که ترکیب شورای تشخیص قیمت کالاهای کشاورزی یک ترکیب دولتی بود که  با پیگیری‌ها مقرر شده از کشاورزان شاخص نیز استفاده کنیم.

حدادی باعنوان اینکه “اگر بخواهیم درست تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنیم باید کف جامعه را به خوبی ببینیم” تصریح کرد: در بحث تولید و تأمین مسکن طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه “بنیاد مسکن اگر با این اوضاع پیش برود توسعه روستاها انجام نشده و با مهاجرت معکوس روبرو می‌شود” عنوان‌کرد: اگر حمایت‌های لازم انجام نشود؛ به‌جای اینکه تولید را در روستاها داشته باشیم روستایی‌ها مجبور می‌شوند از شهر نیاز‌های خود را تهیه کنند‌‌.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “یک مصوبه دوفوریتی در مورد کالاهای اساسی هفته پیش در مجلس تصویب شد” گفت: در این راستا برای کالاهای اساسی که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید تأمین شوند کمک‌هزینه 60 هزار تومانی به مردم عادی پرداخت می‌شود و برخی خانوارهای آسیب‌پذیر نیز 120 هزارتومان دریافت می‌کنند.

حدادی با اشاره به اینکه “عده‌ خاصی از رانت‌ها‌ استفاده می‌کنند” افزود: در بحث ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی استان البرز از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه “باید از مدیران بومی در استان استفاده کنیم” خاطرنشان‌کرد: در این منطقه در زمینه دامپروری 20 هزار رأس دام وجود دارد و محصولات دامی خوبی را تولید می‌کنند.

نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان با اشاره به اینکه “از 2 میلیون تن از محصولات کشاورزی استان، بیش از 1.5 تن مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های نظرآباد و طالقان است” گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان البرز در تلاش هستیم که از این موقعیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا