سیاست

تنها راه ایران استفاده از ماده ۱۰ NPT و خروج از معاهده است

شریعتمداری گفت: تنها راه پیش روی ایران، خروج از NPT است.

به گزارش خبیر کرج حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در گفتگو با فارس در مورد قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران و در پاسخ به این سوال که آیا این قطعنامه می تواند روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار داشت: این قطعنامه روال قانونی و طبیعی ندارد؛ اساس قضیه این است که انتظارات و خواسته‌های طرف مقابل بر اساس اطلاعاتی است که رژیم صهیونیستی در اختیار آنها قرار می‌دهد و این مسئله را طرف غربی انکار نمی کند.

شریعتمداری گفت: بعد از سومین سفر البرادعی مدیر کل وقت آژانس به ایران و با ارزیابی مواضع تروئیکای اروپائی یعنی انگلیس و فرانسه و آلمان به وضوح قابل درک بود که مسئله مورد مناقشه غرب با ما نگرانی آنها از گرایش برنامه هسته ای کشورمان به سوی تولید سلاح هسته ای نیست و آنها با این بهانه میدان دیگری را برای مقابله با ایران اسلامی گشوده بودند.

وی خاطرنشان کرد: به همین علت با استناد به ماده ۱۰ معاهده NPT پیشنهاد خروج از این پیمان را ارائه کردیم. با این توضیح که در ماده ۱۰ ان پی تی تصریح شده است « هر دولتی باید حق داشته باشد در اجرای حاکمیت ملی خود در صورتی که احساس کند موارد فوق‌العاده‌ای در رابطه با موضوعات این پیمان، منافع حیاتی کشورش را به مخاطره انداخته است، از پیمان خارج شود».

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: این پیشنهاد با اعتراض شدید دولت وقت و جناب روحانی که مسئول مذاکرات هسته ای بود روبرو شد . مقامات و رسانه های غربی نیز سر و صدای زیادی علیه آن به راه انداختند اما بعدها خروج از NPT به عنوان یکی از گزینه ها مطرح شد ولی متاسفانه خیلی زود کنار گذاشته شد.

وی به سفر هفته اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود: در این میان یک سوال اساسی مطرح است و آن اینکه «طرف مقابل ما در چالش هسته‌ای آژانس است یا اسرائیل؟!

شریعتمداری گفت:‌ اسرائیل علاوه بر آن که یک رژیم جعلی است، عضو NPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) هم نیست.

وی تاکید کرد: با این حال، رژیم صهیونیستی دارای سلاح هسته‌ای است و این تسلیحات هسته ای را آمریکا و فرانسه و انگلیس برایش فراهم آورده اند و این در حالی است که مطابق ماده ۲ معاهده NPT هیچیک از ۵ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین حق ندارند هیچ کشور دیگری را به سلاح هسته ای مجهز کنند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: ژنرال دوگل رئیس جمهور اسبق فرانسه در خاطرات خود می نویسد «امشب با خیال راحت و با آرامش می خوابم چون اسرائیل را به سلاح هسته ای مجهز کرده ایم».

وی افزود: تسلیحات هسته ای پاکستان و هند نیز به همین علت و مطابق NPT غیر قانونی است.

شریعتمداری گفت: آژانس در مقابل همه کشورهائی که رسماً و علناً مفاد NPT را نقض کرده اند ساکت است و همه توان خود را روی ایران که می داند درپی تولید سلاح هسته ای نیست متمرکز کرده است و هر با به بهانه بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان در اختیار دشمنان تابلو دار ایران قرار می دهد!

وی به اعتراف جرج فریدمن اشاره کرد و اظهار داشت: وی گفته بود مسئله ما (آمریکا ) با ایران مسئله هسته ای نیست، مسئله این است که ایران توانسته است نه فقط بدون رابطه با آمریکا بلکه درحال درگیری پیوسته با آمریکا به بزرگترین قدرت علمی و نظامی منطقه تبدیل شود و در منطقه حریفی قدرتمند در مقابل ما باشد!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در خاتمه گفت: همه شواهد حاکی از آن است که چالش هسته ای فقط یک بهانه است و تنها راه پیش روی ما برای گرفتن این بهانه از دست دشمن، استفاده از ماده 10 NPT و خروج از این معاهده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا