سیاستمقالات

طبق آمار خودشان از هر سه زن به یک زن در طول زندگی‌ا‌ش تعرض جنسی می‌شود

ایزدی گفت: وقتی در یک کشور ۳۳۰ میلیون نفری در نهایت ۲ نفر با شرایط بایدن و ترامپ در معرض رای مردم قرار می‌گیرند معلوم است که این کشور دچار مشکل بوده و نشانه افول آن است.

به گزارش خبیر کرج فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به سخنان رئیس جمهور در صحن سازمان ملل درباره اینکه آمریکا بزرگترین زندان مادران در جهان را دارد، اظهار داشت: با اینکه آمریکا از نظر جمعیت در رتبه اول دنیا قرار ندارد و کشورهایی مانند هند و چین جمعیتی بسیار بیشتر از این کشور دارند اما از لحاظ تعداد زندانیان، آمریکا در رتبه نخست قرار دارد و اصولاً بزرگترین زندان‌های دنیا را دارد. به دلیل اینکه رتبه نخست در تعداد زندانیان را دارد لذا تعداد زنان و مادرانی هم که در آمریکا در زندان هستند، رکورد زده است.

وی با بیان اینکه وضعیت زنان در آمریکا، اصولاً خوب نیست، گفت: بر اساس آمارهای نهادهای رسمی خود آمریکا، در این کشور از هر سه زن به یکی از آن‌ها در طول زندگی‌ا‌ش تعرض جنسی می‌شود. زنان نه در محیط کار و حتی در محیط خانه هم امنیت ندارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نابرابری و نگاه جنسیتی علیه زنان در آمریکا، بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده یک زن با وجود داشتن شرایط مشابه با یک مرد از حقوق و دستمزد کمتری در شغل خود برخوردار است. مشکل دیگر این است که در جامعه آمریکا بیشتر نگاه جنسی به زنان می‌شود و محیط مناسبی برای خانم‌ها نیست. اگر بر اساس آمارهای ارائه شده نگاه شود، آمریکا در برابر سایر کشورهای جهان سیاه‌ترین پرونده جهان را در موضوع زنان دارد.

ایزدی در ادامه درباره انتخابات پیش‌روی آمریکا نیز، گفت: آمریکا حدود 330 میلیون نفر جمعیت دارد و در انتخابات گذشته در نهایت دو نفر در عمل امکان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را داشتند و به نظر می‌رسد در انتخابات سال آینده رقابت انتخاباتی بین همین دو نفر تکرار شود. یکی از آن‌ها بایدن است که 81 درصد آمریکا من جمله اکثریت دموکرات‌ها معتقدند که برای دور دوم ریاست جمهوری به خاطر شرایط جسمانی آمادگی ندارد. در طرف مقابل هم دونالد ترامپ قرار دارد که چندی قبل به خاطر سابقه تعرض جنسی محکوم شد.

وی با اشاره به دیکتاتوری دو حزبی در آمریکا، افزود: در انتخابات آمریکا عملاً دو نامزد آن هم فقط از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه امکان حضور دارند. وقتی در یک کشور 330 میلیون نفری در نهایت 2 نفر با شرایط بایدن و ترامپ در معرض رای مردم قرار می‌گیرند معلوم است که این کشور دچار مشکل بوده و نشانه افول آن است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با بیان اینکه مشکلات سیاسی آمریکا ریشه‌ای است، خاطرنشان کرد: بیشتر از یکسال تا انتخابات آمریکا مانده و معلوم نیست تا آن زمان چه اتفاقی بیافتد، اما این را می‌دانیم که مشکلات سیاسی آمریکا ریشه‌ای است. یک حزب مثل جمهوری‌خواهان که ترامپ با یک فاصله زیادی در راس آن است و حزب دیگر دموکرات‌ها هستند که با شرایطی که بایدن دارد حاضر نیستند نامزد دیگری معرفی کنند و این نشانه انسداد سیاسی در آمریکا است. از طرفی این دو حزب اصلی آمریکا به خاطر فضای دو قطبی نمی‌توانند با هم کار کرده و کشور را اداره کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا