سیاست

طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در سراسر کشور

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم و دانش آموزان تهران از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

اقشار مختلف مردم و دانش آموزان تهران از دقایقی پیش راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را از میدان فلسطین به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز کردند.

گردهمایی راهپیمایی‌کنندگان مقابل سفارت سابق آمریکا خواهد بود و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی اصلی این مراسم است.

مداحی، قرائت بیانیه، گروه سرود و امضای طومار شکایت قضایی علیه آمریکا از جمله برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده برای این مراسم خواهد بود.

در این مراسم پرچم رژیم صهیونیستی توسط مردم به آتش کشیده شد.

 

 

–  “صحرایی” وزیر آموزش و پرورش در جمع راهپمایان مراسم 13 آبان حضور یافت.

قالیباف: به شهادت رساندن کودکان فلسطینی اوج حیوان‌صفتی است

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز 13 آبان گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که امروز در جمع مردم انقلابی متدین و ولایی و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در این یوم الله ۱۳ آبان توفیق حضور دارم.

حضرت امام ۶۰ سال پیش تشخیص دادند که تمام گرفتاری‌ها از آمریکاست و اسرائیل هم از آمریکاست
وی افزود: بدون شک، تاریخ همۀ ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فرازونشیب‌اند. ما هم در ایران عزیزمان و نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام، که مایۀ حیات مجدد اسلام و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم، ازجمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان.

قالیباف ادامه داد: اگر نگاهی به گذشتۀ خود بکنیم، پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام در ۴ آبان‌ماه دربرابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌‌های ما از آمریکاست، و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این حرف برای شصت سال قبل است. اینجا بود که امام را تبعید کردند. این نگاه و شناخت عمیق امام نسبت به آمریکاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نگاه عمیق امام  نسبت به جنایت‌های آمریکا بود و شناختی که از آمریکا داشتند. حتی اگر ما نگاه بکنیم به سال‌های قبل در سال ۱۳۲۲ حضرت امام خمینی در آغاز پهلوی دوم این نکات را هم حضرت امام اشاره کرده بودند. به هر حال ۱۳ آبان ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۵۷ که امروز به یاد دانش آموزان شهیدمان هستیم آن مبارزاتی که در چند روز در تهران و شهرستان‌ها بود. آن روز روزی بود که دانش آموزان و دانشجویان عزیز را در میدان انقلاب و دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر همین لانه جاسوسی را داشتیم که امام فرمودند و این مهم‌تر از انقلاب اول بود.امام گفتند «این مهم‌تر از انقلاب اول بود». چرا؟ اسناد و مدارک نشان می‌داد که این‌ها می‌خواستند مجدداً همان اتفاقاتی که در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رقم زدند و باعث شکست دولت ملی شدند و کودتا کردند را دوباره تکرار کنند.

 مقاومت منطق نهضت الهی ما از ابتدا بوده است
قالیباف تاکید کرد: جنگ، تجزیه‌طلبی، حملۀ طبس، همگی نشان از خوی استکباری و ظلم آمریکا دارد.حضرت امام می‌فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و همۀ بدبختی‌های امروز در دنیا ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولت‌مردان آمریکا دارد. تاریخ گذشته تا به امروز این را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند.

وی گفت: ویژگی انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام از همان ابتدا روحیۀ مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده است. مقاومت برای امروز نیست. مقاومت از ابتدای نهضت، مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و باورهای متکی بر اهل‌بیت، اساس و چارچوب ایران اسلامی بود. این منطق کاملاً منطبق بر سنت‌های الهی بوده و هست.

آمریکایی‌ها در هر شرایطی درمقابل امنیت و پیشرفت و استقلال ما ایستاده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و اذناب او، ازجمله رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث، همیشه به‌دنبال ظلم و ستم و جنایت در این کشور بوده‌اند. همیشه در تاریخ، آمریکایی‌ها در هر شرایطی درمقابل امنیت و منافع و پیشرفت و استقلال ملی ما ایستادند. کودتا کردند، جنایت کردند، جنگ به راه انداختند. تاریخ به این شهادت می‌دهد. ما این‌گونه درمقابل آن‌ها ایستادیم. آن‌ها می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازبدارند.

مقاومت هم اهل حساب‌وکتاب است، هم اهل شجاعت
وی ادامه داد: هیچ منافاتی بین مبارزه برمبانی سنت الهی با واقع‌گرایی دربارۀ منافع ملی و توجه به واقعیات وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی است. مقاومت اهل متانت است. مقاومت اهل تدبیر و شجاعت است. مقاومت اهل حساب و کتاب است. و صدالبته ایمان و باور مقاومت به «من حیث لایحتسب» است. این باور ماست. حساب و کتاب داریم، تخمین داریم، شجاعت داریم، اما امیدمان هم به من حیث لایحتسب است. خدا از جایی که در محاسبات ما نیست پیروزی را نصیبمان خواهد کرد.

 هزینۀ تسلیم‌شدن چه‌بسا بیشتر از هزینۀ مقاومت باشد
قالیباف تاکید کرد:  آیا کسانی که به تعبیر غربی‌ها ایدئولوژی‌شان به طرفداری از فلسطین در دنیا به پا خواسته‌اند، نگاه ما را دارند؟ نه! اما آن‌ها هم در مقابل ظلم و هرکسی که خلاف انسانیت، اخلاق و عدالت حرکت کند، می‌ایستند. بله، شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، ولی بدانید تسلیم‌شدن هم هزینه دارد، چه‌بسا بیشتر از مقاومت! هزینۀ مقاومت همانند سرمایه‌گذاری است، اما هزینۀ تسلیم باج‌دادن است. این هیچ نتیجه‌ای ندارد. باعث ازدست‌رفتن شرافت، انسانیت و آزادگی می‌شود. انتهای مسیر سازش ورشکستگی و سرشکستگی است و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی است.

طوفان الأقصی نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد
وی ادامه داد: اگر ما بر مبانی الهی پیش برویم، آینده از آن ماست. این وعدۀ خداست. عملیات طوفان الاقصی یک نمونۀ عملی است. این عملیات نقطۀ عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد. با صراحت می‌گویم. همۀ استراتژیست‌ها و کارشناسان مسائل ژئوپلتیکی حالا حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند. این عملیات معادلات جهان را در سطح بین‌المللی جابه‌جا کرد. رژیم صهیونیستی هر کاری هم بکند، وضعیت به ماقبل این عملیات باز نخواهد گشت.

امروز همۀ دنیا فهمیدند اسرائیل سست‌تر از خانۀ عنکبوت است 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی سالیان گدشته، رژیم صهیونیستی طوری وانمود می‌کردند که یک ارتش مقتدر و جامع است. آن‌ها در دکترین نظامی خود نشان می‌دادند که آنچنان بر اطلاعات سوارند که در سطح منطقه‌ و جهان همه‌چیز را کنترل می‌کنند و ارتشی شکست‌ناپذیرند.

وی گفـت: رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت‌های خارجی برخوردار بود و همیشه مدعی جنگ پیش‌دستانه بود و نبرد را به خارج از مرزهای اشغالی می‌بردند. همۀ حرف آن‌ها از امنیت داخلی‌شان بود. به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کردند. به گنبد آهنین خود می‌نازیدند. این موارد نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود.سید ما شب گذشته گفت دیگر فقط من نیستم که می‌گویم رژیم صهیونیستی یک خانۀ عنکبوتی است، امروز همۀ دنیا فهمید این‌ها یک خانۀ عنکبوتی‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا